WINWEB02\morten.hatlen
torsdag 30. juli 2009
18:27:12

Hei! Nå har det ikke vært noe aktivitet i laget på lenge, men vi får se om det blir en endring på det. Se følgende sak hos NSF: http://www.speiding.no/nyheter/?id=1983


WINWEB02\morten.hatlen
torsdag 09. oktober 2008
00:07:15

Det var en strålende idé å bruke roverforumet! ;) Denne uken (senere i dag, teknisk sett) hadde jeg satt av tid til rovermøtet, mens neste uke er jeg dessverre booket fra før. Men hvis det passer de fleste best å ta det i neste uke, får vi gjøre det, så får jeg heller stå over, dessverre.


WINWEB02\morten.hatlen
mandag 15. september 2008
21:25:00

Ifm min bursdag, fikk jeg en hilsen fra en leder jeg kjenner i Estland. Han skriver at han snart skal sende meg informasjon om og invitasjon til en leir de skal ha i 2009. Får se hva slags leir det er, og når det er, etc., men kanskje det kan være noe å se nærmere på? Skal videresende det til dere når det kommer, så kan dere gå rundt og være spente i mellomtiden, hvis dere vil.


WINWEB02\morten.hatlen
torsdag 26. juni 2008
21:31:22

Hørt om 4H? Faktum er at 4H i en del sammenhenger er mer kjent og velansett enn NSF. Førstkommende lørdag (28. juni) kl. 10.03 sender NRK P3 et program hvor Ingrid representerer NSF i quizduell med 4H. Det er visst sånn at man kan hjelpe til på nett. Se http://www.speiding.no/nyheter/?id=1786 for mer informasjon om det. Finn frem konkurranseånden og bli med!


morten.hatlen
Thursday 22. November 2007
21:22:54

Beklager, jeg glemte å svare på det siste du spurte om. I 2006 hadde roverlaget 10 000 på budsjettet til arrangement. Det var spesielt på grunn av Sveits-turen, som vi hadde forberedt året før og lagt planer for, og som vi fikk midler til. Blant annet utførte laget noe arbeid for gruppen, og andre forhold. I 2007 var det tatt høyde for at vi ble flere, og det ble altså gitt kr 3000, men da var det jo ikke med midlert til noen Sveits-tur. Jeg hadde håpet vi fikk planlagt sommeren tidligere, slik at dette kunne tas hensyn til i budsjettet for 2008. Budsjettet ror 2008 er alt vedtatt, det ble gjort på forrige gruppeting. En annen fordel med å ha dette klart så tidlig, er at vi må jo planlegge ferien og bestille. Vi får komme tilbake til dette snarlig. Men det ble likevel tatt høyde for i budsjettet, og til arrangement har laget for 2008 kr 17000. Budsjettene for de siste årene, med alle regnestykker som ligger bak, finner du på medlemssidene. Vi vil ikke at slik informasjon skal være tilgjengelig for alle, men skjuler det ikke for medlemmene.


morten.hatlen
Thursday 22. November 2007
21:09:02

Ja, det ble kanskje litt mye. Men hvis det er sånn at noen føler at det er uorden, er det jo viktig at vi får klarhet i det. Det blir for dumt om vi skal gå rundt og mistenke hverandre og tro at vi roter med pengene. Det kommer av at det er søkt reisestøtte på kr 1270, penger som vi antagelig vil få inn igjen, ja. Hvis ikke blir det egenandel på Øyvind og meg på rundt kr 600 (i tillegg til matutgiftene våre).


baard.bjorsvik
Thursday 22. November 2007
20:42:24

Oi. Dette var mange ord på en gang. Ikke det at jeg skal begynne å klage men det er en ting jeg ikke får til å passe sammen: Du sa at Roverlaget fikk rundt 3 000 KR, og så sier du at roverstevnet kostet 3 230 KR. Dere betalte litt selv sant? Og hvis du sier at busdjettet er stramt nå som roverlaget har økt med 3 personer siden sist sesong, er det ikke mulig å spørre om mer penger til nyttår i sammenheng med at vi kom, og så kommer Even mest sansynlig til å begynne i roverlaget etter sommeren?


Morten
Thursday 22. November 2007
20:33:39

Jeg kan legge til at det som gjør det vanskeligere for laget å planlegge pengebruk enn for f. eks. troppen er blant annet: 1) Trangere budsjett. 2) Færre arrangement (troppen kan justere på arrangement som kommer senere hvis de har bommet) 3) Det er flere i troppen, og altså får om enkeltpersoner skal være med eller ikke mindre utslag på totaliteten 4) En del arrangement (som stevnet, som krevde reise) er relativt dyre. Dette, og en del andre faktorer, gjør dessverre at det er vanskelig for oss å gå ut med en pris på forhånd, i hvert fall på en del type arrangement (arrangement hvor vi kan få eller ikke få støtte, arrangement som subsidieres, arrangement med (deler av) utgifter uavhengig av deltagerantall, f. eks. leie av hytte).


morten.hatlen
Thursday 22. November 2007
20:16:00

Jeg har dessverre aldri sett regnskap for sykkelturen, ellers kunne det vært lagt frem. Gruppens regnskap tyder imidlertid på at den kostet kr 763,00.

Roverstevnet kostet kr 3 230,00. (I tillegg kommer mat hele søndag, som vi betalte selv.) Det er søkt reisestøtte fra NSF på kr 1 270,00.

Det gir kr 277,00 igjen på budsjettet. Jeg er usikker på hvorfor det ble 304,00 kr forrige gang (heldigvis skrev jeg sirka).

Jeg vet ikke hvilken begrunnelse de som sa nei til å være med hadde for dette, bortsett fra dem som sa det til meg. Men det er ikke rett at det ikke var klart på forhånd. På lagsmøtet før, hvor så vidt jeg kan huske alle med unntak av Øyvind og Ida (det var i alle fall to stykker) ikke var med. Der diskuterte vi saken, blant annet pris/deltageravgift. Jeg sa det at vi har en del penger igjen, de kan vi bruke nå på å subsidiere dette, eller vi kan bruke dem i julen, eller vi kan dele. Lagets flertall, jeg husker ikke om noen var imot eller alle enige, men i alle fall flertallet, ville bruke midlene på å subsidiere roverstevnet. Jeg vet ikke hvorfor folk valgte det, argumenter kan være at det var usikkert om det i det hele tatt ble noe romjulsarrangement, og at man forventet at er romjulsarrangement ikke ville kreve flyreise og derfor bli billigere uansett. I alle fall er det lagets medlemmer som har bestemt pengebruken. På siden med informasjon om turen (http://bonesspeiderne.no/laget/terminliste/07-11-02.htm) stod det et regnestykke med utgifter og støtte presisert. Blant annet stod det: "Laget har også bestemt at vi skal bruke storparten av lagets budsjett på å subsidiere turen. Hvor mye dette utgjør for den enkelte avhenger selvsagt at hvor mange som er med." Det er derfor galt at "to personer uten å ha avklart dette på forhånd med noen av oss andre har fått dekket utgifter til denne turen fra roverlagets budsjett". Det er heller ikke riktig at "det gikk aldri frem noe sted at det var mulig å få dekket noe på denne måten".

Noen av lagets medlemmer diskuterte jeg også deltagelse med, og understreket dette.

I ettertid kan man si at det var dumt, når bare to ble med, og det blir romjulsarrangement, men det visste vi ikke da. I etterpåklokskapens lys kan man si at det hadde vært fornuftigere å legge til noe som at "egenandelen skal minst være på kr X". På den annen side, hadde vi da sittet igjen med penger vi ikke fikk brukt fordi det ikke ble noen romjulstur, hadde det også blitt dumt.

Siden det nå var Øyvind og jeg som reiste, kan jeg jo legge til at vi snakket litt om dette. Vi synes det er dumt at ikke flere ble med, og vi hadde trodd at flere kom til å melde seg på. Det er imidlertid ugreit å gå å "ombestemme" seg nå, å komme i etterkant av at man har sagt noe når man ser konsekvensene og si at "nei stopp litt, det var visst ikke sånn vi ville det". Da kunne man diskutert hva man egentlig mente, og hvor mange som skulle vært med for at man ikke skulle "ombestemt" seg, osv. Og kanskje det har noe å si hvem som reiser.

Men det er jo dumt om noen av dere ikke registrerte de faktiske forhold hva deltageravgift angår, men jeg mener at det var klart for de seks som var på møtet, og at det var informert om på en skikkelig måte i siden med påmeldingen.


ida.sundal
Thursday 22. November 2007
19:28:35

Ja, vi brukte lite penger på sykkelturen. Vi fikk på forhånd vite at på den turen fikk vi et svært lavt budsjett å forholde oss til. Kan vi tolke det dit hen at resten av budsjettet er brukt på roverstevnet i november? Det kan umulig være riktig og ikke til å forstå i det hele tatt at etter at de fleste av oss i roverlaget sa nei til å være med på roverstevnet fordi det ble for dyrt, har 2 personer uten å ha avklart dette på forhånd med noen av oss andre fått dekket utgifter til denne turen fra roverlagets budsjett. Det gikk aldri frem noe sted at det var mulig å få noe dekket på denne måten. I så fall ville flere av oss vurdert å reise og ikke tatt avgjørelsen sammen med foreldre basert på feilaktig informasjon. Min mening er at i et lag med så lite budsjett for etter hvert 8 personer er det ikke riktig at fordelingen i så fall skal være denne. For at ingenting skal misforståes foreslår jeg at regnskapet legges frem og gjøres rede for. Tar jeg helt feil? Denne saken må vi få klarhet i!


baard.bjorsvik
Tuesday 20. November 2007
10:41:29

Beklager, jeg mener over 2200. Skrev feil. Tar jeg feil nå eller brukte dere rundt 500 kr på sykkelturen?


baard.bjorsvik
Tuesday 20. November 2007
10:39:27

Jeg hørte at dere brukte rundt 500 eller minde på sykkelturen. Brukte Morten og Øyvind opp over 1200 kroner på stevnet da?


morten.hatlen
Friday 16. November 2007
17:50:27

3000 var det vi hadde totalt i begynnelsen av året. Det meste eller alt er gått til arrangementene laget har hatt, sykkelturen og stevnet.


ida.sundal
Friday 16. November 2007
09:53:35

Har vi bare 304 kr på budsjettet? Jeg trodde det var snakk om rundt 3000 eller noe jeg ?! Hvor er det evt. blitt av resten av pengene..?


morten.hatlen
Friday 16. November 2007
00:31:06

Så flott med et forslag til romjulstur! Nå får dere andre komme og si hva dere synes. Dette høres ut som en to-tre dagers tur? Om vi har penger nok avhenger jo av hva egenandelen er, hva folk er villige til å betale. Vi har igjen sirka 304 kroner av budsjettmidlene.


baard.bjorsvik
Thursday 15. November 2007
21:18:04

Har fått med meg at vi mest sansynligvis skal ha en romjulstur. Hva med topptur til Hardangerjøkulen med overnatting på finse i lagstelt med ovn (som Matias frivillig har meldt seg om å ta på en pulk) eller på Finsehytten, hvis vi har penger nokk. Hvordan er det med Stine? Blir hun frisk til romjulen? Eller skal vi finne på noe mer rolig?


morten.hatlen
Friday 12. October 2007
22:27:43

Nå er terminlisten oppdatert:

a) Rovermøtet kommende uke er fjernet. Sannsynligheten for at det skulle skje var liten, men nå har jeg fått vite at jeg skal ha muntlig eksamen både på torsdag og fredag, følgelig vil jeg ikke ha møte torsdag.

b) JOTI: Informasjon om JOTI er lagt ut. Dessuten inviterer jeg de som har lyst med på tur søndagen.

c) Gruppetinget satt opp 30. oktober er flyttet til 23. oktober.

Det er jo litt dumt møtet utgår. Kan selvsagt sette det opp igjen en annen dag, men det er jo speiding lørdag, søndag, for de som er med i troppen mandag, gruppeting tirsdag og så skal jeg på noe med kretsen torsdag. Fredag-søndag igjen er det peffkurs for de som er med i troppen, så jeg tenker det kanskje er travelt nok for mange?


ida.sundal
Tuesday 04. September 2007
21:06:34

Heihei! Jeg syns vi kanskje burde diskutere litt hva vi skal gjøre på møtene framover, og kanskje komme med forslag til merker og sånt som folk har lyst å ta, trenger jo ikke ta lang tid. Kanskje sette oss ned å se hva de forskjellige har gjort på programmerkene. Jeg har også forslag til en slags lek som vi kan ta, kanskje kan gi oss 5 poeng på vennskap - programmerket...


morten.hatlen
Friday 31. August 2007
21:52:12

Hei! Høstens første ordinære rovermøte nærmer seg. Velkommen med inspill/idéer til konkret program.


morten.hatlen
Monday 27. August 2007
16:40:19

Nå har jeg trukket lodd om de tre plassene på laget i 5-kampen: Endre, meg, Øyvind.


morten.hatlen
Friday 24. August 2007
18:03:21

Nå har jeg oppdatert terminlisten med noen arrangement i kursiv. På turen på søndag må vi snakke om vi vil fortsette med møter hver tredje torsdag, om de skal begynne 18.30 eller 19.00, og en del av arrangementene, etc. Men jeg tenker det er greit å ha et utgangspunkt å snakke omkring, derfor denne oppdateringen.


morten.hatlen
Thursday 23. August 2007
21:28:15

Ikke så alt for stor aktivitet her inne (som vanlig, egentlig). Men da sier vi at vi møtes samme tid, men ved foten av Fløien i stedet. Terminlisten er oppdatert.


ida.sundal
Tuesday 21. August 2007
18:01:36

Det mest normale når man går over vidden er vel å gå fra Fløien til Ulriken, fordi det er lettest. Å ta Ulriksbanen opp er vel litt pinglete når vi tross alt er spreke speidere, er det ikke?


morten.hatlen
Monday 20. August 2007
16:37:59

Det er spørsmål om vi skal snu turen på søndag, slik at vi heller går fra Fløien til Ulriken, og ikke motsatt. Det jeg egentlig tenkte, var at vi skulle ta Ulriksbanen opp og gå derfra. Det spiller vel ikke så stor rolle, men hva har dere lyst til?


morten.hatlen
Tuesday 05. June 2007
11:06:43

Jeg ser at vi skal ha avslutning 21. juni. Jeg skal ha eksamen 22. juni, så jeg tror jeg står over, men dere klarer dere vel fint likevel. Dere kan jo komme med innspill her til hva dere skal gjøre på.

Dere kan også gå inn på her og se hvordan man har roveropptagelse i 1. Skjold. (Linken jeg skrev før i dag virket visst ikke så godt, men heldigvis har jeg muligheten til å «jukse litt».)


hilde.tveiten
Wednesday 02. May 2007
17:28:06

Da nærmer det seg helgen, akkurat nå er det meldt fint vær frem til søndag ettermiddag, det er jo lovende! Vi kjøper inn mat på lørdag formiddag, så ta med nistepakke til kvelds fredag og frokost lørdag, samt kopp, fat og bestikk. Overnattingen foregår i lavvo, så ja, ta med sovepose og liggeunderlag. Redningsvest er ikke nødvendig, med mindre du er redd for å falle av fergen. Vi har en del fellesutstyr - lavvo, stormkjøkken, mat, og litt forskjellig, så sett av litt plass. Matias, kan du tenke deg å ta lavvoen? Om noen kan ta på seg å ta med lappesaker og annet nødvendig verktøy hadde det vært veldig fint, så slipper vi å pakke det ned alle sammen. Husk solkrem og masse vann! Det blir muligheter for å fylle på vann underveis ganske ofte, men det er kjekt å ha litt å gå på.


morten.hatlen
Tuesday 01. May 2007
11:33:25

Jeg har fortsatt noe jeg lurer litt på i forhold til helgens sykkeltur, jeg: Utstyr: Annet nødvendig - inkluderer dette mat? Telt? Regner med det inkluderer sovepose og liggeunderlag? Toalettpapir? Redningsvest? Fint også om dere kan gi en pekepinn på mengen fellesutstyr jeg skal beregne plass til.


morten.hatlen
Sunday 29. April 2007
21:31:36

Gratulerer med dagen, Ida! Håper du får en flott bursdag. Kanskje du tar med litt kake neste helg?


morten.hatlen
Wednesday 28. March 2007
21:27:14

Forresten, på filmkvelden med KFUKM ble vi invitert med dem til å tenne bål på Lyderhorn 17. mai kl. 23. Det er noe de har gjort på oppdrag fra kommunen (eller noen andre?) noen år, og er del av at det hver 17. mai tennes bål på alle byfjellene. Hvordan er stemningen for å være med på det?


morten.hatlen
Monday 26. March 2007
20:13:47

Nå er terminlisten oppdatert for følgende arrangement: Medlemsaktivitet bading, medlemsaktivitet klatring og medlemsaktivitet hest.


morten.hatlen
Monday 26. March 2007
19:44:17

Turen ser veldig spennende ut - skjønt jeg ble litt i tvil om jeg kan være med, så hardt som det skal være... Utstyr: Annet nødvendig - inkluderer dette mat? Telt? Regner med det inkluderer sovepose og liggeunderlag? Toalettpapir? Redningsvest? Fint også om dere kan gi en pekepinn på mengen fellesutstyr jeg skal beregne plass til. Men jeg tror dette blir bra, håper folk (vil vel egentlig si Endre og Matias) kan være med.


hilde.tveiten
Sunday 25. March 2007
15:45:08

Da var vi i god gang med planlegging av rovertur 4. - 6. mai. Invitasjon kommer før påske.


hilde.tveiten
Friday 16. March 2007
12:19:21

http://www.amnesty.no/web.nsf/pages/aksjoner


morten.hatlen
Tuesday 20. February 2007
22:56:03

Endringer i terminlisten: Medlemsaktiviteten bading satt opp denne uken er utsatt. Fredag 23. mars er vi invitert til filmkveld på hytten til KFUKKFUM-speiderne i Sædalen.


morten.hatlen
Thursday 11. January 2007
22:21:03

I dag synes jeg vi hadde et veldig godt og konstruktivt møte. Her vil jeg oppsummere litt av hovedtrekkene for de(n) som ikke var der, og for dem som evt. har dårlig hukommelse:

- Vi ble enige om tidspunkt for helgens turer, se terminlisten. Vi snakket også om gruppetinget, jubileumsturen, ledersamlingen og volleyballturneringen, se terminlisten.

- Fordypningsmerket vinter: Vi tar ett punkt på gruppeturen og ett på Finseturen, så er vi ferdige. I tillegg skal Matias utføre et eksperiment på gruppeturen.

- Flytting av depotet: Skjer antagelig enten torsdag 18. januar eller lørdag 20. januar. Alle kunne begge dager, men Morten ikke lørdag. Hva med deg, Ida?

- Etter ønske fra Hilde, ble vi enige om at lagmøtene fra nå av i regelen begynner kl. 19.00.

- Vi har flere merker som vi kan jobbe med fremover. Ved å jobbe med fordypningsmerkene jobber vi samtidig med programmerkene.

- Vi fikk forespørsel om å si noe om turen til Sveits på gruppetinget. Det var det ingen som ønsket.


hilde.tveiten
Wednesday 10. January 2007
20:29:01

Jeg tror det NSF trenger er noen med litt vett i skallen som ser at ikke alle forandringer er til det bedre. Mesteparten av det de har kommet med i det siste er jo regelrett tåpelig. Se for eksempel på logo D. Det er det styggeste jeg har sett noensinne, selv om det muligens er "i takt med tiden". Nei fysj, få noen fornuftige folk opp i toppen der....


morten.hatlen
Tuesday 09. January 2007
15:03:51

NSF har i dag presentert fire alternativer for nytt forbundsmerke. "Målet er å komme frem til en profilpakke som er moderne, helhetlig og som benyttes av hele organisasjonen når den først er vedtatt", skriver speidersjefen. Jeg vil si det er nærliggende å bruke dagens merke, dersom man vil ha et merke hele organisasjonen skal bruke. De fire alternativene finner dere på siste side av http://www.speiding.no/dokument.php?dok=2222 Lenger opp i dokumentet er det også rikelig demonstrert at ja, de mener at dersom vi bytter merke, skal vi også bytte knappene på speiderskjorten! Altså: 14 000 (la oss anta at det er så mange som har speiderskjorte) personer skal bytte 17 knapper hver. Det er 238 000 knapper, det. Det er mye plast - kanskje noen skulle minnet NSF om deres nye "miljømanifest"? I forslaget er det også foreslått nye enhetsfarger - altså fortsatt grønn for tropp og sånn, men annen grønn og annen burgunder enn i dag.


morten.hatlen
Monday 25. December 2006
22:59:15

http://www.speiding.no/bilder/?id=10 - jeg får absolutt inntrykk av at det ikke er så mange som er med i konkurransen Mitt beste speiderbilde. Her er det bare å sende inn, vinnersjansene er åpenbart ikke små.

Ellers fremstår www.kisc.ch i ny drakt. Synd at webkameraet er borte, men det skal visst komme tilbake.


matias.sundal
Tuesday 28. November 2006
15:46:21

Jeg kan ikke delta på turen den 17. desember.


morten.hatlen
Monday 27. November 2006
13:05:25

Jeg har et litt tettere program, men jeg tror jeg senere i dag bare setter opp og legger ut noen dager. Rebusoppgavene er en sånn billedrebus, hvor det er bilde av f. eks. en "svane" "-s" og sånn. Tror jeg har løst dem. Vi må ikke være spesielt sted for å løse dem, men må dra til stedene for å finne kodeordene. Hvis vi er ivrige, kan vi stort sett gå til to samme dag, regner jeg med. Er ikke akkurat som turen til Blüemlisalphütte...


hilde.tveiten
Monday 27. November 2006
10:32:43

Jeg har ihvertfall anledning både helgen uke 49 (fakkeltog) og uke 50. Etter jul er det foreløpig mye ledige helger, men det fylles vel fort opp. Jeg kan stille med bil, har jo plass til alle, men ellers går det vel buss de fleste steder. De rebusoppgavene, hva går de ut på? Må de løses på spesielle steder?


hilde.tveiten
Sunday 26. November 2006
21:26:37

Knall-idê! Jeg er med! :) Har du noen peiling på noenlunde hvor lang tid man bruker på å gå til hver hytte?


morten.hatlen
Sunday 26. November 2006
21:23:19

Med telefonkatalogen Ditt Distrikt fulgte en brosjyre "Bli lommekjent i ditt distrikt". Det er med et kart, så man kan besøkde de fire hyttene Vallebu på Smøråsen, Ankerhytten, Turnerhytten og Viggohytten, notere ned et kodeord som står ved hver av hyttene (sende inn og delta i konkurransen om Ajungilak turutstyr for kr 10 000). I tillegg er det rebusoppgaver til ytterligere tre poster. Hvis man har alle syv kodeord, får man (får som i gratis, ja) et lommekjent-merke (ikke speidermerke, vel og merke...). Fristen er 1. februar. Høres dette ut som noe program vi har lyst til? Tenkte meg noen turer i løpet av kommende helger, kanskje i romjulen, vi kan ha opptagelse på en av dem.


hilde.tveiten
Friday 24. November 2006
16:35:27

14. passer for meg.


morten.hatlen
Wednesday 08. November 2006
00:22:00

Siste møte før jul er satt opp 21. desember. Noen synes det er litt nærmt oppunder jul. Hvem passer det for å ha det 14. desember? (Det er altså Bårds 15-årsdag, for de som er interessert. Vet ikke om Endre skal i selskap den dagen da.) Eller vi kan ha det søndag 10. desember og avslutte med fakkeltoget, kanskje? Si hva dere synes. Snakket med presten Inge i går, som beklaget at han ikke fikk besøkt enheten roverlaget før speidergudstjenesten. Men han kom gjerne på noe annet, hvis vi ville. Dere får ta og tenke litt på om dere vil han skal komme ved en anledning og evt. hva vi kan "bruke" ham til, for å si det sånn. Et besøk bør jo være knyttet opp til et eller annet, gjerne.


hilde.tveiten
Thursday 02. November 2006
12:38:39

Om noen føler seg kallet - finn et par reklameannonser i blader/aviser/etc og ta med i kveld. Husk Min roverlogg! Vi tenkte at vi i dag skulle gjøre litt på programmerket vennskap, og begynne på aktivitetsmerket kommunikasjon.


ida.sundal
Tuesday 31. October 2006
19:33:45

Jeg er dessverre nødt til å være med på personalmøte i barnehagen på torsdag, samme dag som rovermøtet. Personlamøtet slutter rundt kl. 2000, så jeg kommer på rovermøtet så fort jeg kan etter at møtet i barnehagen er ferdig. Håper dette er greit! :)


morten.hatlen
Tuesday 10. October 2006
21:18:57

Hilde er bortreist og kan ikke ha møte i neste uke. Møtet satt opp 19. oktober er derfor flyttet til 2. november. Flere av dere har ytret at dere har idéer til opplegg - hvordan går det med planleggingen av det?


morten.hatlen
Tuesday 03. October 2006
21:47:27

Ja, det er ikke planlagt noe annet, så det er klart. Det er fint hvis dere noen dager før møtet i grove trekk skisserer hva det er dere tenker å gjøre, gjerne gi beskjed i enda bedre tid om vi må forberede oss.


hilde.tveiten
Tuesday 03. October 2006
20:48:30

Vi har planlagt litt av neste møtet, kan vi få ha det?


hilde.tveiten
Tuesday 03. October 2006
20:10:00

Vi (Ida og jeg) vil gjerne ta masse rart. Programmerke vennskap. Fordypningsmerkene kommunikasjon, uteligger, naturkjennskap, skog, turutstyr, avis og motor. Vi bør vel også prøve oss på Jeg er beredt-merket?


morten.hatlen
Tuesday 03. October 2006
01:53:45

Flere har uttrykt at de ønsker å være med i spørrekonkurransen selv om de er over 16 år. Nå har jeg laget en egen spørrekonkurranse for rovere og ledere. Hvem av lagets medlemmer klarer flest riktige, mon tro?


morten.hatlen
Friday 29. September 2006
16:51:25

Fint, ingen av dem er umulige. Velg noen, og lag en plan for hvordan vi kan ta merket og presenter planen på neste rovermøte. Dersom vi kan begynne alt neste møte, del planen på forhånd og gi særlig beskjed på hvordan vi kan forberede oss, e. l. og ta med utstyr vi trenger, osv. Jeg kan f. eks. lære om frostskader.


matias.sundal
Friday 29. September 2006
15:38:44

Jeg har sett på forskjellige merker som vi kunne ha tatt. Hva med Motormerket, Vintermerket, Tinde og Bre merket, Turutstyrsmerket eller Uteliggermerket?


morten.hatlen
Wednesday 13. September 2006
12:35:17

De som var med til Sveits, og andre interesserte: Se http://www.bluemlisalphuette.com/


morten.hatlen
Monday 11. September 2006
20:52:11

Det nye forbundsmerket trukket tilbake For de som er interessert i den saken, kan det være verdt å merke seg at speiding.no (http://www.speiding.no/nyheter/?id=1405) i dag offentliggjorde at Speiderstyret i helgen trakk tilbake den nye logoen og gikk tilbake til den gamle. Enn så lenge, i alle fall.


morten.hatlen
Wednesday 30. August 2006
13:53:38

Nå finnes utdypende informasjon om møtet 7. september via terminlisten. Det er sågar oppgaver som dere bør forberede dere på i forkant.


ida.sundal
Tuesday 29. August 2006
16:23:09

Hihi, "eventyret" vårt er lagt ut, det var vel fantastisk vel, eller? ;) tihi...


morten.hatlen
Wednesday 23. August 2006
22:54:58

Det er gledelig å se at det er stor oppslutning om turen; alle fem er påmeldt roverturen til Rossnes til helgen. Regner med det holder som pakkeliste det jeg skrev i mailen, men husk brødmat og drikke, samt spisebestikk og fat.


Morten
Monday 17. July 2006
20:29:41

Velkommen til roverforumet, en diskusjonsarena for gruppens rovere!